Inbound marketing is een methode die klanten aantrekt door waardevolle content en op maat gemaakte ervaringen te creëren. Terwijl outbound marketing je doelgroep verstoort met content die ze niet willen, vormt inkomende marketing juist een verbinding met waar ze naar op zoek zijn en lost problemen op die ze hebben.
1. Attract
U wilt niet zomaar iemand op je website hebben. Je wilt mensen die, als jet even kan, leads worden en, uiteindelijk, gelukkige klanten. Hoe krijg je ze daar? Trek op het juiste moment meer van juist die klanten aan met relevante content.
Maak gebruik van de content strategie tool om jouw autoriteit in zoeken op te bouwen. Wordt beter vindbaar op de onderwerpen die voor jouw prospects het belangrijkst zijn. Publiceer blogs of video’s content via sociale netwerken.
Maak advertenties om de bekendheid van je bedrijfsnaam bij jouw doelgroep te vergroten. In elke fase rapporteer en analyseer je deze inspanningen om op de hoogte te blijven van wat er werkt en waar je wat moet verbeteren.
2. Engage
Door gebruik te maken van HubSpot Conversations creëeren we langduringe relaties met prospects via de kanalen waar zij een voorkeur voor hebben – via email, bots, live chat of messaging apps.
De Conversation Tools – CTA’s, formulieren en lead flows (pop-up formulieren) zorgen ervoor dat de prospect zijn gegevens achterlaat als ze jouw site bezocht hebben. Door gebruik te maken van smart content en klant informatie uit het CRM personaliseer je hun website ervaring. Stel de customer journey samen door gebruik te maken van email en workflows.
Met social content of advertenties richt je je op een speciale doelgroep en creëer je een loyaliteit voor jouw bedrijf. Maak een keuze uit de honderden HubSpot Connect integraties en voeg diegene toe die van toepassing zijn op jouw specifieke behoefte.
3. Delight
Om de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon te verstrekken maken we gebruik van email en marketing automation en HubSpot Conversations.
Door gebruik te maken van de Conversations inbox kunnen jouw sales en service team leden zich inzetten om contextual conversations te gebruiken voor de mensen met wie jij zaken doet.
Maak waardevolle content die jouw prospects kunnen delen met hun vrienden en familie met behulp van een verscheidenheid aan content formaten – zoals video – waar jouw prospects een voorkeur voor hebben.
Meer over inbound marketing
Neem contact op met wekreate