HubSpot is inbound marketing en sales software die bedrijven helpt klanten aan te trekken en te laten converteren naar leads, wat uiteindelijk tot nieuwe klanten zal leiden. Hierbij is het de alles-in-één marketing software met daarin meerdere tools voor onder andere bloggen, SEO, social media, e-mailmarketing, landingspagina’s, marketing automation en analytics. Verder is het als HubSpot partner ook mogelijk om een hele website op het eigen content management systeem (CMS) over te zetten.

HubSpot Software inzetten om leads te genereren

Het inzetten van HubSpot software maakt marketing & sales alignment en leads genereren gemakkelijker. In veel B2B-gerichte organisaties zijn marketing en sales nog altijd niet goed op elkaar afgestemd. Sales wil betere leads van marketing, terwijl marketing feedback wil van sales. Door samen te werken op één platform, wordt die kloof verkleind.

HubSpot zorgt voor die betere overdracht van marketing naar sales, waardoor de sales afdeling beter haar werk kan doen. Er converteren meer Marketing Qualified Leads (MQL’s) naar Sales Qualified Leads (SQL’s) – en uiteindelijk naar klanten. Het is een uitstekende tool om de drie pijlers van marketing, sales en service in onder te brengen.

Tags: