Heb jij een website, webshop of een fysieke winkel? Waarom een Blog heeft vast al door je hoofd gespeeld. En daarom mag een blog-pagina niet meer ontbreken. Het is een plek waar je als expert jouw kennis deelt met je klanten en informatie geeft over jou zaak, producten en service. Zie het als een handige en goedkope marketing tool. Een Blog zal jouw meer bezoekers opleveren en het kost (bijna) niets. De grootste investering is tijd. In dit artikel delen we 4 redenen waarom een blog op jou website alleen maar een goed idee is. Hier kan je ook lezen hoe je de Blog kan voelen met waardevolle content.
1. Deel JOUW kennis
Via een blog kan je je kennis delen. Door in te spelen op actuele zaken, laat je ook zien dat je weet waarmee je bezig bent en toon je aan je bezoekers dat je up-to-date bent. Jij bent immers de expert in jouw branche. Door consequent te bloggen over tips bouw je vertrouwen op bij jouw lezer. Klanten en toekomstige klanten kunnen op die manier net iets sneller over de streep getrokken worden om tot aankoop over te gaan.
Wij doen dit ook trouwens. Mocht je zelf een onderwerp hebben waarover je een Blog wilt zien verschijn, mag je steeds contact opnemen met ons.
2. Persoonlijke interactie met je bezoekers
Een blog is een toegankelijke bron van informatie. Blogs worden zo geschreven dat je sneller een relatie kan opbouwen met klanten. De informele toon maakt het persoonlijker, zonder in te boeten aan professionaliteit. Door een nieuwe blog te delen op Sociale Media, deel je informatie, maar start je ook de conversatie en interactie met je klanten. Klanten voelen zich hierdoor betrokken bij wat je doet. Door hun reactie, weet je ook wat er bij hen speelt en kan je zorgen dat je jouw zaak op sommige zaken bijstuurt. Het is belangrijk om op de vragen en opmerkingen te reageren, want een relatie moet wel van twee kanten komen.
3. Het zorgt voor een levendige website
Een website, een webshop en een winkel verandert op zich niet heel veel. Om jouw “imago” levendiger te maken en houden, kan je een blog toevoegen aan jouw website. Hier kunnen de laatste nieuwtjes, producten en services gedeeld worden met je klanten. Het is dan ook makkelijk om relevante en up-to-date informatie te delen. Omdat elke blog door Google als een pagina wordt gezien en gerankt, heb je meer kans om via de zoekmachine gevonden te worden.
4. Trek meer bezoekers met een blog op uw website
Elke pagina dat jouw website bevat, is een kans om gevonden te worden via Google, dus is het zonde om die kans niet te grijpen. Google waardeert unieke content die up-to-date is. Hoe meer mensen op jouw blog-onderwerp zoeken, op jouw link klikken en lang op jouw website blijven, hoe hoger jouw ranking in de zoekmachine en hoe beter jouw bedrijf dus gevonden wordt. Linkbuilding is natuurlijk ook zeer belangrijk. Zorg ervoor dat andere websites links naar jouw blog-post plaatsen op hun website. Deze zogenaamde backlinks dragen ook bij aan een hogere ranking in Google. Elke keer dat jouw blog-post gedeeld word, is een extra backlink. Social media is HET platform bij uitstek om jouw blog en blog-post extra zichtbaar te maken. Afhankelijk van het type blog kunt u uw blog het beste delen op Facebook of LinkedIn. Een vermelding van je blogpost via Instagram is natuurlijk ook altijd een goed idee! Lees hier ons artikel over het inplannen van jouw social media